۵ تیر ۱۳۹۲، ۱۳:۴۰

فروزان مهر:

توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر اساس عمل به سایر واجبات است

توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر اساس عمل به سایر واجبات است

مشهد - خبرگزاري مهر: استاندار خراسان رضوی از آمادگی دستگاه های اجرایی جهت اجرای طرح جامع نظام آموزشی امر به معروف و نهی از منکر برای کارکنان دولت خبر داد.

به گزارش خبرگزاري مهر، محمد حسین فروزان مهر در جلسه شورای سیاست گذاری ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم آموزش و نهادینه کردن فرهنگ احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اظهار كرد: در کنار فرهنگ سازی، انجام کارهای زیربنایی و بلندمدت امری ضروری است.

استاندار خراسان رضوي داشتن سعه صدر را شرط لازم برای احیای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: توجه به این فریضه پایه و اساس عمل به سایر واجبات است.

فروزان مهر مهم ترین هدف اجرای طرح جامع نظام آموزشی احیای امر به معروف و نهی از منکر را آموزش و احیای این فریضه الهی و ساماندهی فعالیت های مرتبط دستگاه های اجرایی در این حوزه دانست و گفت: در این طرح به آموزش قشرهای مختلف جامعه از جمله کارکنان دستگاه های اجرایی و اصناف توجه شده است.

وي استفاده از منابع کاربردی و قابل استفاده برای عموم مردم را رویکرد اساسی تدوین سرفصل های آموزشی دانست و تاکید کرد: بررسی میزان اثربخشی و آسیب شناسی وضعیت موجود از جمله مواردی ست که برای کارآمدی آموزش ها و نهادینه شدن فرهنگ امر به معروف و نهی منکر در جامعه ضروری است.

استاندار خراسان رضوي بر فعال سازی هرچه بیشتر ستاد احیا در شهرستان ها به مدیریت فرمانداران و ارسال گزارش جلسات به دبیرخانه ستاد استانی تاکید کرد.

آیت الله احمد علم الهدی، رئيس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی نیز در این جلسه از این ستاد به عنوان کانون احیای ارزش های دین مبین اسلام یاد و بر نهادینه شدن این فریضه در جامعه تاکید کرد.

گفتنی ست طرح جامع نظام آموزشی به منظور ساماندهی آموزش و احیای فریضه امر به معروف در قشرهای مختلف جامعه و دستورالعمل ابلاغی بسیج برای ایجاد شوراهای امر به معروف در حوزه و پایگاه های مقاومت بسیج از جمله مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

کد خبر 2084464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha